2025. gada pašvaldības domes vēlēšanas
"PROGRESĪVIE"
Candidate | Number | Year of Birth | Workplace / Occupation |
---|---|---|---|
Dita Trapenciere | 1. | 1981 | Biedrība "Rīgas pilsētas "Rūpju bērns"", struktūrvienības Atbalsta centrs Pērle vadītāja |
Mārtiņš Jēgers | 2. | 1989 | Jaunsardzes centrs, jaunsargu instruktors |
Everita Luksa | 3. | 1985 | Jaunsardzes centrs, Jaunsargu instruktore |
Jānis Jenerts | 4. | 1981 | SIA "Cetera EA", Valdes loceklis |
Ina Paegle | 5. | 1991 | Aleksandra Bieziņa Raiskuma pamatskola, Sociālais pedagogs |
Jurģis Lukss | 6. | 1981 | AS Mintos Marketplace, vecākais programmētājs |
Lelde Goba | 7. | 1988 | SIA Golden Hour, Video operatore, fotogrāfe, valdes locekle |
Oļģerts Klāvs Balabāns | 8. | 1998 | SIA eBIT Solutions, Programmētājs |
1. Iekļaujoša izglītības sistēma Cēsu novadā
Nebeidzamās izglītības reformas ir radījušas milzīgus izaicinājumus un tie pašvaldībai ir nekavējoties jārisina kompleksi visā novadā un individuāli katrā izglītības iestādē.
Mērķi:
-Spēcīga Izglītības pārvalde, kas sniedz atbalstu izglītības iestāžu vadības komandām, kompleksi risina izaicinājumus Cēsu novada izglītības iestādēs, nodrošina pilnvērtīgu metodisko materiālu skolu vadības komandām un pedagogiem.
-Līdzvērtīga izglītības kvalitāte novada bērniem, neskatoties uz dzīvesvietu, veselības stāvokli un sociālo statusu.
-Vietējo kopienu vajadzībās balstīta Izglītības iestāžu reforma.
-Pienācīgs atbalsts, lai katra izglītības iestāde spēj īstenot iekļaujošu izglītību - skolas vide, atbalsta personāls.
-Atbalsts pedagogu labbūtības stiprināšanai un kvalifikācijas celšanai.
-Profesionālās izglītības programmas profesijas apgūšanai bez vispārējās vidējās izglītības.
2. Civilā aizsardzība
Civilās aizsardzības (CA) jomā pašvaldībai ir jāuzlabo informācijas pieejamība, jo komunikācijas trūkums iedzīvotājos vairo nemieru.
Mērķi:
-Komunikācijai izmantota Cēsu novada mobilā aplikācija, kur iekļauts CA plāns vienkāršotā versijā, kā arī kartēts patvertņu izvietojums. Papildus ieviesta funkcija aplikācijā saņemt maršrutu uz tuvāko patvertni un apziņošanas funkcija.
-Pašvaldības policija ieņem būtisku lomu CA pasākumu veikšanā.
-CA plāna regulāra un savlaicīga aktualizēšana.
-Organizētas CA mācības, lai visas iesaistītās puses būtu gatavas savu uzdevumu izpildei.
-Izveidota sadarbība ar NVO ar mērķi organizēti piesaistīt brīvprātīgo atbalstu krīzes gadījumā. Kā arī kopīgi apzināti brīvprātīgo rīcībā esošie resursi.
3. Mikromobilitāte un drošība satiksmē
Droša pārvietošanās visiem! Prioritāte satiksmes drošība – jaunai un atjaunotai infrastruktūrai jāatbilst skaidriem drošības un vides mērķiem. Jāuzlabo neaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību - gan preventīvi, gan informatīvi.
Mērķi:
-Attīstīta infrastruktūra mikromobilitātei – gājējiem, velobraucējiem droši savienojumi starp tuvu esošām apdzīvotām vietām. Piesaistīts finansējums un attīstīti reģionālie veloceļi un maršruti – ikdienai, brīvdienu braucējiem un tūrismam.
-Drošs ceļš uz skolu un mājup! Primāri izvērtētas plūsmas tuvu skolām - veicinot un popularizējot pārvietošanos kājām, velosipēdiem, skūteriem, u.c. Ērta, droša velo/skūteru novietne pie katras skolas, bērnudārza!
-Cilvēku vajadzībās balstīts sabiedriskais transports - videi draudzīgs un efektīvs, piedāvājot arī inovatīvus risinājumus. Iesaiste starppilsētu satiksmes uzlabošanā - sadarbībā ar ministrijām un blakus novadiem.
-Atgūts Eiropas finansējums bateriju elektrovilcienu savienojumam ar Rīgu.
4. Iedzīvotāju demokrātiskās iesaistes veicināšana
Kopš novadu apvienošanas aktuāla ir saiknes izveidošana starp novada centru un iedzīvotājiem.
Mērķi:
-Skolēnu pašpārvalžu atbalsts un sadarbība ar Jauniešu domi. Līdzdalības budžeta daļa tieši Jauniešu domes iniciatīvu realizēšanai.
-Iedzīvotāju padomes ar reāliem resursiem. Padomēm ir sava daļa līdzdalības budžetā. Katrs padomes sagatavotais domes lēmumprojekts izskatīts atklātā domes sēdē.
-Īpašas stipendijas un starta kapitāla fondi skolēnu un jauniešu uzņēmējdarbībai. Jauniešu līdzdalība pašvaldības lēmumos, kas sniedz ietekmi uz attīstības jautājumiem.
-Mentorprogrammas, piesaistot profesionāļus, kas sniedz padomus un atbalstu jauniešiem.
-Ziņošanas sistēma - anonīma iespēja ziņot par muļķīgiem risinājumiem, pieņemtiem lēmumiem, nesaprotamām rīcībām.
5. Sociālie jautājumi.
Sabiedrība noveco un jaunieši izkrīt no sabiedrības - divi virzieni, kuriem nākamajos gados būtiski jāpievērš uzmanību.
Mērķi:
-Preventīvs darbs ar jauniešiem, stiprinot Jauniešu centrus novadā un veicinot sadarbību starp sociālo dienestu un izglītības iestādēm.
-Individuāli atbalsta risinājumi pašvaldības pakalpojumiem lauku reģionos.
-Jaunu pakalpojumu veidošana un aktivitāšu veicināšana senioriem.
6. Dabas vērtību saglabāšana un ekonomiskā attīstība
-Tiek līdzsvarotas ekonomiskās aktivitātes ar dabas vērtību saglabāšanu.
Mērķi:
-Iedzīvināta aprites ekonomika un veicināta vietējo resursu izmantošana.
-Īpašs atbalsts dabai draudzīgiem uzņēmējiem, mājražotājiem, bioloģiskajiem lauksaimniekiem un ražotājiem.
-Aktīvi apzinātas un risinātas vides problēmas.
Nebeidzamās izglītības reformas ir radījušas milzīgus izaicinājumus un tie pašvaldībai ir nekavējoties jārisina kompleksi visā novadā un individuāli katrā izglītības iestādē.
Mērķi:
-Spēcīga Izglītības pārvalde, kas sniedz atbalstu izglītības iestāžu vadības komandām, kompleksi risina izaicinājumus Cēsu novada izglītības iestādēs, nodrošina pilnvērtīgu metodisko materiālu skolu vadības komandām un pedagogiem.
-Līdzvērtīga izglītības kvalitāte novada bērniem, neskatoties uz dzīvesvietu, veselības stāvokli un sociālo statusu.
-Vietējo kopienu vajadzībās balstīta Izglītības iestāžu reforma.
-Pienācīgs atbalsts, lai katra izglītības iestāde spēj īstenot iekļaujošu izglītību - skolas vide, atbalsta personāls.
-Atbalsts pedagogu labbūtības stiprināšanai un kvalifikācijas celšanai.
-Profesionālās izglītības programmas profesijas apgūšanai bez vispārējās vidējās izglītības.
2. Civilā aizsardzība
Civilās aizsardzības (CA) jomā pašvaldībai ir jāuzlabo informācijas pieejamība, jo komunikācijas trūkums iedzīvotājos vairo nemieru.
Mērķi:
-Komunikācijai izmantota Cēsu novada mobilā aplikācija, kur iekļauts CA plāns vienkāršotā versijā, kā arī kartēts patvertņu izvietojums. Papildus ieviesta funkcija aplikācijā saņemt maršrutu uz tuvāko patvertni un apziņošanas funkcija.
-Pašvaldības policija ieņem būtisku lomu CA pasākumu veikšanā.
-CA plāna regulāra un savlaicīga aktualizēšana.
-Organizētas CA mācības, lai visas iesaistītās puses būtu gatavas savu uzdevumu izpildei.
-Izveidota sadarbība ar NVO ar mērķi organizēti piesaistīt brīvprātīgo atbalstu krīzes gadījumā. Kā arī kopīgi apzināti brīvprātīgo rīcībā esošie resursi.
3. Mikromobilitāte un drošība satiksmē
Droša pārvietošanās visiem! Prioritāte satiksmes drošība – jaunai un atjaunotai infrastruktūrai jāatbilst skaidriem drošības un vides mērķiem. Jāuzlabo neaizsargāto satiksmes dalībnieku drošību - gan preventīvi, gan informatīvi.
Mērķi:
-Attīstīta infrastruktūra mikromobilitātei – gājējiem, velobraucējiem droši savienojumi starp tuvu esošām apdzīvotām vietām. Piesaistīts finansējums un attīstīti reģionālie veloceļi un maršruti – ikdienai, brīvdienu braucējiem un tūrismam.
-Drošs ceļš uz skolu un mājup! Primāri izvērtētas plūsmas tuvu skolām - veicinot un popularizējot pārvietošanos kājām, velosipēdiem, skūteriem, u.c. Ērta, droša velo/skūteru novietne pie katras skolas, bērnudārza!
-Cilvēku vajadzībās balstīts sabiedriskais transports - videi draudzīgs un efektīvs, piedāvājot arī inovatīvus risinājumus. Iesaiste starppilsētu satiksmes uzlabošanā - sadarbībā ar ministrijām un blakus novadiem.
-Atgūts Eiropas finansējums bateriju elektrovilcienu savienojumam ar Rīgu.
4. Iedzīvotāju demokrātiskās iesaistes veicināšana
Kopš novadu apvienošanas aktuāla ir saiknes izveidošana starp novada centru un iedzīvotājiem.
Mērķi:
-Skolēnu pašpārvalžu atbalsts un sadarbība ar Jauniešu domi. Līdzdalības budžeta daļa tieši Jauniešu domes iniciatīvu realizēšanai.
-Iedzīvotāju padomes ar reāliem resursiem. Padomēm ir sava daļa līdzdalības budžetā. Katrs padomes sagatavotais domes lēmumprojekts izskatīts atklātā domes sēdē.
-Īpašas stipendijas un starta kapitāla fondi skolēnu un jauniešu uzņēmējdarbībai. Jauniešu līdzdalība pašvaldības lēmumos, kas sniedz ietekmi uz attīstības jautājumiem.
-Mentorprogrammas, piesaistot profesionāļus, kas sniedz padomus un atbalstu jauniešiem.
-Ziņošanas sistēma - anonīma iespēja ziņot par muļķīgiem risinājumiem, pieņemtiem lēmumiem, nesaprotamām rīcībām.
5. Sociālie jautājumi.
Sabiedrība noveco un jaunieši izkrīt no sabiedrības - divi virzieni, kuriem nākamajos gados būtiski jāpievērš uzmanību.
Mērķi:
-Preventīvs darbs ar jauniešiem, stiprinot Jauniešu centrus novadā un veicinot sadarbību starp sociālo dienestu un izglītības iestādēm.
-Individuāli atbalsta risinājumi pašvaldības pakalpojumiem lauku reģionos.
-Jaunu pakalpojumu veidošana un aktivitāšu veicināšana senioriem.
6. Dabas vērtību saglabāšana un ekonomiskā attīstība
-Tiek līdzsvarotas ekonomiskās aktivitātes ar dabas vērtību saglabāšanu.
Mērķi:
-Iedzīvināta aprites ekonomika un veicināta vietējo resursu izmantošana.
-Īpašs atbalsts dabai draudzīgiem uzņēmējiem, mājražotājiem, bioloģiskajiem lauksaimniekiem un ražotājiem.
-Aktīvi apzinātas un risinātas vides problēmas.
Number of candidates: 8
Gender | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Sieviete | 4 | 50,0% |
Vīrietis | 4 | 50,0% |
Age | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
21-30 gadi | 1 | 12,5% |
31-40 gadi | 4 | 50,0% |
41-50 gadi | 3 | 37,5% |
* Note: the age of the candidate is noted on the Election Day - Jūnijs 7, 2025.
Average age: 37,8 years
Oldest candidate: 44 years
Youngest candidate: 26 years
Education | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Augstākā | 8 | 100,0% |
Citizenship | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Latvija | 8 | 100,0% |
* Note: Due to the possibility of multiple citizenship, percentages can exceed 100%.
Nationality | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Nav norādīta | 8 | 100,0% |
Eligibility for candidacy | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Darbavieta | 1 | 12,5% |
Deklarēta dzīvesvieta | 5 | 62,5% |
Deklarēta dzīvesvieta, nekustamais īpašums | 1 | 12,5% |
Nekustamais īpašums | 1 | 12,5% |
Place of residence | Number of candidates | Percentage |
---|---|---|
Cēsu novads | 8 | 100,0% |
Last updated at: 09.04.2025. time 11:37