2025. gada pašvaldības domes vēlēšanas
5. LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ
Kandidāts | Kārtas nr. sarakstā | Dzimšanas gads | Darbavieta / nodarbošanās |
---|---|---|---|
Anna Lencberga | 1. | 1985 | SIA ADUGS PRODUCTION, Administratīvā direktore |
Normunds Jukša | 2. | 1972 | Sporta klubs Juko, biedrība, Valdes priekšsēdētājs |
Jānis Rudevičs | 3. | 1970 | Latvijas Republikas valsts kontrole, Autovadītājs, kurjers |
Ainārs Vilmanis | 4. | 1967 | AS ''Pasažieru viciens'', Mašīnists |
Mareks Ivanovs | 5. | 1979 | Z/S Skalbes, Valdes loceklis, īpašnieks |
Ludmila Roze | 6. | 1973 | Mazzalves pamatskola, direktora vietniece izglītības jomā, ķīmijas skolotāja |
Programma Aizkraukles novadam
Neuzticība valdībai pieaug, politiķu arods zaudē savu prestižu. LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ apņemas atjaunot politiķa amata prestižu ar labi organizētu komandu darbu, profesionāla līmeņa sadarbību un iedzīvotāju iesaisti, valsts konkurētspējas un labklājības līmeņa celšanā.
Salīdzinot Eiropas savienības dalībvalstis, Latvijas attīstība kritiski atpaliek, iedzīvotāju skaita samazināšanās ir visaugstākā no dalībvalstīm. No 2021. gada Latvijā cilvēku piedzimst uz pusi mazāk nekā nomirst un šai tendencei ir potenciāls augt. Steidzami jāveic ārkārtas pasākumi, jānosaka skaidri politiskie mērķi un jānodrošina stingra to realizācija.
Būtiskākais ir infrastruktūras uzlabošana un investīciju piesaiste ražojošo nozaru attīstībai, darba vietu nodrošināšana pašvaldības teritorijā, turklāt ir jāveido attīstībai labvēlīgi priekšnosacījumi un labvēlīga vide jaunajām ģimenēm. Lai to paveiktu ir jānodrošina investīcijām labvēlīgi apstākļi un infrastruktūra, nav prātīgi celt ražotni vietā, kur nav nepieciešamā darbaspēka vai nokļūšana uz darbu aizņem vairāk par stundu.
Lai Aizkraukle atkal varētu godam nest ne tikai sakārtotākās pilsētas statusu, bet arī sakārtotākā novada statusu!
LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ izvirza šādus mērķus Aizkraukles novada attīstībai:
• Izvērtēsim, kontrolēsim un nepieciešamības gadījumā noraidīsim Zaļā kursa pārspīlējumus, kas palielina izmaksas, nedodot nekādu labumu apkārtējai videi. (Vēja parkiem – NĒ, Aizkraukles novadā!)
• Iniciēsim mazo ceļu rekonstrukcijas ieplānoto darbu atzīšanu kā prioritāru, jo ceļu kvalitāte ir viens no galvenajiem nosacījumiem investīciju un dzīvesvietas izvēlē.
• Atbrīvosim no nekustamā īpašuma nodokļa daļas daudzbērnu ģimenes vienīgajam īpašumam, kā arī rūpniecisko ražotņu ēkas, kuru īpašnieki nodrošinās, ka ēkas tiek izmantotas ražošanas nozarē, un kurās tiek nodarbināti vairāk kā 5 darbinieki vai servisa pakalpojumu sfērā, ne mazāk kā 3 darbinieki.
• Iedzīvotājiem, kas veselības problēmu dēļ nav spējīgi uzturēt īpašumus, piesaistīsim piespiedu sabiedrisko darbu veicējus īpašumu sakārtošanai.
• Vecākiem, kuri pēc bērna kopšanas atvaļinājuma beigām (pēc 1,5 gada) izvēlēsies neizmantot bērnudārzu, ierosināsim sniegt pabalstu līdz 1,5 gadiem noteiktā pabalsta apmērā līdz bērna 3 gadu vecumam.
• Izvērtēsim Aizkraukles novada teritorijā esošās kazino un spēļu zāles, izvirzot priekšlikumus to slēgšanai, ierobežošanai vai pārvietošanai.
• Efektīva pilsētas infrastruktūras uzturēšana - ielu un ceļu remonti, tīrīšana, apsaimniekošana, jārada konkurence māju apsaimniekošanas jomā, samazinot apsaimniekošanas izdevumus.
• Galvojumu izvērtēšana sabiedriski nozīmīgu projektu īstenošanai nekustamo īpašumu atjaunošanā (ēku siltināšanas vai renovācijas projektu galvojumus, uzņēmumu attīstībai nepieciešamās dzīvojamās platības izveidošanai, novadā jaunpienākušām daudzbērnu ģimenēm nekustamā īpašuma renovācijas vai uzlabošanas projektu galvojumiem).
• Savlaicīgi informēsim un sniegsim skaidrojumu iedzīvotājiem par Eiropas naudas apguvi un iespējām izmantot Eiropas fondu naudas līdzekļus.
• Veiksim pārrunas ar uzņēmumiem, kas nodrošina sabiedriskos pakalpojumus, tādus kā pasta un pakomātu pakalpojumi, lai uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti.
• Virzīsim valsts līmenī ideju par samazinātām elektrības cenām ražotājiem un iedzīvotājiem, kuri ražo un dzīvo HES atbilstīgajās teritorijās. Jāpiesaista ražotāji. Šie reģioni potenciāli tiks izskatīti kā bāzes vieta savu rūpnīcu izbūvei un attīstībai. Atbrīvosim no nodokļu sloga īpašumus, kas ir ar HES spēkstacijas apgrūtinājumiem.
• Izvērtēsim novada kredītsaistības un meklēsim risinājumu to optimizācijai.
• Optimizēt pašvaldības nekustamos īpašumus, maksimāli apvienojot pašvaldības pakalpojumus vienuviet.
• Īpaši atbalstīsim tās iniciatīvas, kas ir attiecināmas uz iedzīvotāju grupām, vai investīciju piesaistei nepieciešamās infrastruktūras veidošanu, piemēram tilta vai ceļa izbūve loģistikas uzlabojumiem, - ceļa maršrutu saīsināšanai, u.t.m.l.
• Izdevumu samazināšanai, izvērtējot apstākļus, maksimāli izmantosim ārpakalpojumus, īpaši sociālo un juridisko jautājumu risinājumos un grāmatvedībā. Konkurences apstākļos būtiski samazinās korupcijas riski, jo lobiju interešu īstenošana ir apgrūtināta, uzlabojas pakalpojumu sniegšanas kvalitāte.
• Nodrošināt iedzīvotājiem valsts sporta iestāžu piekļūšanu bez maksas noteiktajos laikos. Privātajiem sporta pakalpojumu sniedzējiem sniegt atbalstu no valsts, pašvaldības.
Neuzticība valdībai pieaug, politiķu arods zaudē savu prestižu. LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ apņemas atjaunot politiķa amata prestižu ar labi organizētu komandu darbu, profesionāla līmeņa sadarbību un iedzīvotāju iesaisti, valsts konkurētspējas un labklājības līmeņa celšanā.
Salīdzinot Eiropas savienības dalībvalstis, Latvijas attīstība kritiski atpaliek, iedzīvotāju skaita samazināšanās ir visaugstākā no dalībvalstīm. No 2021. gada Latvijā cilvēku piedzimst uz pusi mazāk nekā nomirst un šai tendencei ir potenciāls augt. Steidzami jāveic ārkārtas pasākumi, jānosaka skaidri politiskie mērķi un jānodrošina stingra to realizācija.
Būtiskākais ir infrastruktūras uzlabošana un investīciju piesaiste ražojošo nozaru attīstībai, darba vietu nodrošināšana pašvaldības teritorijā, turklāt ir jāveido attīstībai labvēlīgi priekšnosacījumi un labvēlīga vide jaunajām ģimenēm. Lai to paveiktu ir jānodrošina investīcijām labvēlīgi apstākļi un infrastruktūra, nav prātīgi celt ražotni vietā, kur nav nepieciešamā darbaspēka vai nokļūšana uz darbu aizņem vairāk par stundu.
Lai Aizkraukle atkal varētu godam nest ne tikai sakārtotākās pilsētas statusu, bet arī sakārtotākā novada statusu!
LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ izvirza šādus mērķus Aizkraukles novada attīstībai:
• Izvērtēsim, kontrolēsim un nepieciešamības gadījumā noraidīsim Zaļā kursa pārspīlējumus, kas palielina izmaksas, nedodot nekādu labumu apkārtējai videi. (Vēja parkiem – NĒ, Aizkraukles novadā!)
• Iniciēsim mazo ceļu rekonstrukcijas ieplānoto darbu atzīšanu kā prioritāru, jo ceļu kvalitāte ir viens no galvenajiem nosacījumiem investīciju un dzīvesvietas izvēlē.
• Atbrīvosim no nekustamā īpašuma nodokļa daļas daudzbērnu ģimenes vienīgajam īpašumam, kā arī rūpniecisko ražotņu ēkas, kuru īpašnieki nodrošinās, ka ēkas tiek izmantotas ražošanas nozarē, un kurās tiek nodarbināti vairāk kā 5 darbinieki vai servisa pakalpojumu sfērā, ne mazāk kā 3 darbinieki.
• Iedzīvotājiem, kas veselības problēmu dēļ nav spējīgi uzturēt īpašumus, piesaistīsim piespiedu sabiedrisko darbu veicējus īpašumu sakārtošanai.
• Vecākiem, kuri pēc bērna kopšanas atvaļinājuma beigām (pēc 1,5 gada) izvēlēsies neizmantot bērnudārzu, ierosināsim sniegt pabalstu līdz 1,5 gadiem noteiktā pabalsta apmērā līdz bērna 3 gadu vecumam.
• Izvērtēsim Aizkraukles novada teritorijā esošās kazino un spēļu zāles, izvirzot priekšlikumus to slēgšanai, ierobežošanai vai pārvietošanai.
• Efektīva pilsētas infrastruktūras uzturēšana - ielu un ceļu remonti, tīrīšana, apsaimniekošana, jārada konkurence māju apsaimniekošanas jomā, samazinot apsaimniekošanas izdevumus.
• Galvojumu izvērtēšana sabiedriski nozīmīgu projektu īstenošanai nekustamo īpašumu atjaunošanā (ēku siltināšanas vai renovācijas projektu galvojumus, uzņēmumu attīstībai nepieciešamās dzīvojamās platības izveidošanai, novadā jaunpienākušām daudzbērnu ģimenēm nekustamā īpašuma renovācijas vai uzlabošanas projektu galvojumiem).
• Savlaicīgi informēsim un sniegsim skaidrojumu iedzīvotājiem par Eiropas naudas apguvi un iespējām izmantot Eiropas fondu naudas līdzekļus.
• Veiksim pārrunas ar uzņēmumiem, kas nodrošina sabiedriskos pakalpojumus, tādus kā pasta un pakomātu pakalpojumi, lai uzlabotu iedzīvotāju dzīves kvalitāti.
• Virzīsim valsts līmenī ideju par samazinātām elektrības cenām ražotājiem un iedzīvotājiem, kuri ražo un dzīvo HES atbilstīgajās teritorijās. Jāpiesaista ražotāji. Šie reģioni potenciāli tiks izskatīti kā bāzes vieta savu rūpnīcu izbūvei un attīstībai. Atbrīvosim no nodokļu sloga īpašumus, kas ir ar HES spēkstacijas apgrūtinājumiem.
• Izvērtēsim novada kredītsaistības un meklēsim risinājumu to optimizācijai.
• Optimizēt pašvaldības nekustamos īpašumus, maksimāli apvienojot pašvaldības pakalpojumus vienuviet.
• Īpaši atbalstīsim tās iniciatīvas, kas ir attiecināmas uz iedzīvotāju grupām, vai investīciju piesaistei nepieciešamās infrastruktūras veidošanu, piemēram tilta vai ceļa izbūve loģistikas uzlabojumiem, - ceļa maršrutu saīsināšanai, u.t.m.l.
• Izdevumu samazināšanai, izvērtējot apstākļus, maksimāli izmantosim ārpakalpojumus, īpaši sociālo un juridisko jautājumu risinājumos un grāmatvedībā. Konkurences apstākļos būtiski samazinās korupcijas riski, jo lobiju interešu īstenošana ir apgrūtināta, uzlabojas pakalpojumu sniegšanas kvalitāte.
• Nodrošināt iedzīvotājiem valsts sporta iestāžu piekļūšanu bez maksas noteiktajos laikos. Privātajiem sporta pakalpojumu sniedzējiem sniegt atbalstu no valsts, pašvaldības.
Kandidātu skaits: 6
Dzimums | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Sieviete | 2 | 33,3% |
Vīrietis | 4 | 66,7% |
Vecums | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
31-40 gadi | 1 | 16,7% |
41-50 gadi | 1 | 16,7% |
51-60 gadi | 4 | 66,6% |
* Piezīme: kandidātu vecums tiek rēķināts uz vēlēšanu dienu - 2025. gada 7. jūniju.
Vidējais vecums: 50,2 gadi
Vecākais kandidāts: 57 gadi
Jaunākais kandidāts: 39 gadi
Izglītība | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Augstākā | 3 | 50,0% |
Vidējā | 2 | 33,3% |
Pamata | 1 | 16,7% |
Pilsonības valsts | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Latvija | 6 | 100,0% |
* Piezīme: procentu summa var neveidot 100%, jo kandidātiem iespējamas vairākas pilsonības.
Tautība | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Latvietis/latviete | 5 | 83,3% |
Krievs/krieviete | 1 | 16,7% |
Kandidēšanas pamats | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Deklarēta dzīvesvieta | 5 | 83,3% |
Deklarēta dzīvesvieta, nekustamais īpašums | 1 | 16,7% |
Dzīvesvieta | Kandidātu skaits | Procenti |
---|---|---|
Aizkraukles novads | 6 | 100,0% |
Pēdējais atjauninājums veikts: 10.04.2025. plkst. 17:42